هشدار به والدین درمورد مصرف مواد قندی کودکان

5 ژانویه 2015-  کمپین Change4Life(تغییربرای زندگی ) که از طرف سازمان بهداشت عمومی انگلیس برگزار شد این کمپین پس از مطالعه ی Netmumsانجام گردید، مطالعه ی نت مام نشان داد دو سوم از والدین درباره ی وجود مقادیر زیاد مواد قندی در رژیم غذایی کودکنشان نگرانند.

 در کمپین تغییر برای زندگی به والدین برای جایگزینی مواد قندی با مواد فاقد شکر مانند  جایگزین کردن  بستنی با ماست توصیه هایی شده است، بر اساس دستورالعمل های سلامت موجود، ده درصد از مصرف انرژی هر فرد باید از طریق دریافت مواد قندی باشد، اما اطلاعات منتشر شده در ماه دسامبر 2014 توسط مرکز اطلاعات مراقبت اجتماعی و سلامت در تضاد با این موضوع  می باشد.

 این اطلاعات نشان می دهد بیش از یک  کودک از میان  هر 5 کودک که در دبستانها پذیرش می شوند به چاقی یا اضافه وزن مبتلا هستند بیش از یک سوم از آنها  در سن شش سالگی هستند درحالیکی  از سال 2013 تاکنون دچار اضافه وزن بوده یا چاق هستند.

 مصرف زیاد مواد قندی با افزایش شیوع چاقی و ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان و بیماری قلبی در  مراحل بعدی زندگی  در ارتباط است.

مصرف بیش از حد مواد قندی همچنین موجب تخریب دندانها می شود و بنا به گزارش منابع  بهداشتی  انگلیس پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین  دلایل مراجعه ی کودکان 5 تا 9 سال درسال 2012 تا 2013 به بیمارستانها بوده است.

 پرفسور Fentonمدیر مرکز ملی بهداشت وتندرستی سازمان بهداشت عمومی انگلیسی می گوید: کاهش مصرف  شکر برای سلامت  کنونی و آینده ی کودکان بسیار مهم است. پرفسور کوین فنتون  می افزاید: مصرف بیش از  حد مواد قندی تأثیرات مضر مشهودی بر سلامت  دارد.

 این کمپین دو اقدام  برای رسیدگی  به این مشکل  انجام داده است ما از  کمپین های قبلی آموخته ایم  که انجام اقدامات  ساده امکان اجرایی شدن بهتری داشته  و در واقعیت  بهتر جواب می دهند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/jan/parents-warned-about-childrens-sugar-consumption-95918117.html